Sleyn viestinnässä uusi organisaatiorakenne

 

Elokuun alusta lähtien Sleyn viestintää on tehty uudella organisaatiorakenteella. Sley-Media Oy:n henkilöstössä tapahtuneiden muutoksien johdosta organisoitiin samalla kaikki Sleyn viestinnän resurssit yhdeksi kokonaisuudeksi.

Sley-Media Oy:n toimitusjohtaja ja Sanansaattaja-lehden päätoimittaja Hannu Kipon jäätyä 1.8. alkaen eläkkeelle siirtyivät toimitusjohtajan ja päätoimittajan tehtävät kahden evankeliumiyhdistyksen työntekijän kesken. Sleyn vs. lähetysjohtaja Ville Auvinen aloitti Sanansaattaja-lehden päätoimittajana ja Sleyn hallintojohtaja Heikki Kymäläinen Sley-Media Oy:n toimitusjohtajana.

Elokuun alusta alkaen myös Sleyn viestinnän käytännön toteutusta johdetaan uudella tavalla. Käytännön toteutuksesta vastaa kustannuspäällikön ja viestintäpäällikön muodostaman työpari. Sley-Media Oy:n kustannuspäällikkönä aloitti Teemu Haataja ja Sleyn viestintäpäällikkönä jatkoi Silja-Kaisa Pöyliö.

Sley-Media Oy:n olemassa olevat viestintäresurssit on organisoitu kustannuspäällikön johtamaksi tiimiksi ja muut viestintäresurssit Sleyn viestinpäällikön tiimiksi.

Viestintä on kokonaisuus

Sleyn viestintää tehdään tästedes kokonaisuutena. Yksittäisten työntekijöiden kohdalla kapea-alaiset työnkuvat on laajennettu käsittämään kaikkia Sleyn viestinnän tehtäviä.

– Viestinnän merkitys ja laajuus on nykypäivänä yhä vain suurempi. Viestinnän kanavat ovat monipuolistuneet, ja haluamme näkyä sekä vaikuttaa eri kanavissa jatkossa tehokkaammin. Uusi organisaatiorakenne mahdollistaa viestinnän tekemisen monipuolisemmin, uusi kustannuspäällikkö Teemu Haataja iloitsee.

Sley-Media Oy toimii edelleen kustantamalla kirjoja, lehtiä ja musiikkia. Niiden rinnalla hyödynnetään paremmin Sleyn verkkosivuja sekä sosiaalista mediaa.

– Puhutaan paljon perinteisen printtimedian kriisistä. On totta, että ihmisten lukukäyttäytyminen on muuttunut valtavasti digitalisaation myötä. Tietoa on tarjolla valtavia määriä joka suunnasta. Emme tahdo luopua kirjoista ja lehdistä, mutta verkon on tultava vahvasti niiden rinnalle tulevaisuudessa, Heikki Kymäläinen avaa.

Viestinnän kanavat uudistuvat

Keväällä uudistuneet Sleyn nettisivut saavat pian jatkoa, kun alkusyksystä julkaistaan nuorisotyön sekä Evankelisten opiskelijoiden uudet nettisivut. Syksyllä työstetään myös Sleyn messuyhteisöille omia nettisivuja. Lisäksi Sleyn julkaisemiin lehtiin tullaan panostamaan enemmän. Sanansaattaja-lehden päätoimittaja haluaa lehdelle uuden alun.

– Sanansaattajalle täytyy saada uusi alku. Olemme tehneet kevään aikana paljon suunnitelmia ja syksyllä jatkamme lukijatutkimusten parissa. Ajattelen, että ryhdymme tekemään aivan uutta lehteä. Sanansaattajasta tulee kiinnostavampi, nuorekkaampi ja selkeämmin herätyskristillinen lehti. Meidän täytyy jokaista juttua miettiessämme kysyä: miten tämä palvelee Sleyn perimmäistä tehtävää, Ville Auvinen selittää.

– Viestinnän tehtävänä on täyttää Sleyn tärkeintä tehtävää eli luottaen Jumalan armoon ja apuun, levittää Kristuksen evankeliumia, saattaa evankeliumin sana yhä useamman ihmisen jokapäiväiseen käyttöön ja näin edistää ihmisten turvautumista Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan, Teemu Haataja kiteyttää.


Jaa tämä artikkeli



Lisää artikkeleita: